صراط

تنها راه نجات از مرگ... "شهادت" است!

صراط

تنها راه نجات از مرگ... "شهادت" است!

ما هنوز شهادتی بی درد می طلبیم
غافل از آنکه شهادت را جز به "اهل درد" نمی دهند...

طبقه بندی موضوعی

خود کرده را تدبیر نیست!

پنجشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۵۹ ب.ظ

آمریکایی که از در بیرون شده بود، این بار از پنجره وارد منطقه می‌شود


وقتی 2 بزرگ‌تر از 200 هزار می‌شود!


13 سال پیش بود که آمریکا به بهانه حمله به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک، به منطقه خاورمیانه لشکرکشی نظامی کرد.

آن‌ها به بهانه مبارزه با تروریسمی که خود آن را ایجاد کرده بودند، افغانستان را اشغال کردند. روابط خانوادگی بن لادن با بوش پدر و بوش پسر که رئیس‌جمهور وقت آمریکا بود، بر همگان آشکار است. جنگی که ده‌ها هزار نفر از غیرنظامیان افغانستان را به خاک و خون کشید و صدها هزار نفر از آن‌ها را آواره کرد. چه عروسی‌هایی که تبدیل به عزا شد و چه قتل عام‌های خانوادگی که توسط سربازان آمریکایی اتفاق افتاد...

2 سال از اشغال افغانستان نگذشته بود که آمریکا بار دیگر ماجراجویی دیگری را در منطقه آغاز کرد. این بار به بهانه سلاح‌های کشتار جمعی که وجودش حتی بعد از اشغال عراق هم ثابت نشد، آمریکا ائتلافی برای حمله به عراق تشکیل داد. در طول 8 سال حمله نظامی آمریکا به عراق، تلفات غیرنظامی عراقیان بین 126 تا 140 هزار نفر بود. کارنامه سیاه آمریکا در عراق باعث شد که در سال 2011 نمایندگان مجلس عراق و دولت آن کشور، رأی به خروج نظامی آمریکا از این کشور دادند. هرچند که آمریکا بزرگ‌ترین سفارت خود را در جهان، در عراق تأسیس کرد و به بهانه حفاظت از سفارت و مستشاران خود، هزاران نظامی آمریکایی را در عراق نگه داشت.

پس تا حالا دیدیم که بهانه‌های آمریکا برای لشکرکشی به منطقه، دقیقاً مواردی بود که یا توسط خود آمریکا ایجاد و تقویت شده بود(مثل القاعده و طالبان) و یا هیچ‌وقت ثابت نشد(مثل سلاح‌های کشتار جمعی در عراق)

وقتی 2 بزرگ‌تر از 200 هزار می‌شود!

حالا سؤال اینجاست که واقعاً چه اتفاقی افتاده که آمریکا بعد از 3 سال از درگیری‌های داخلی در سوریه و درحالی‌که چند ماه از حمله داعش به عراق و تصرف بخش‌هایی از این کشور می‌گذرد، اکنون به فکر مقابله با این گروه تروریستی افتاده؟؟!!

ماجرا از آنجا شروع شد که 2 خبرنگار آمریکایی که قبلاً توسط این گروه در سوریه ربوده‌شده بودند، در برابر دوربین سر بریده شدند که فیلم‌های آن هم به طور گسترده در اینترنت پخش شد. یعنی وقتی که بیش 200 هزار نفر از مردم عادی در سوریه و عراق به فجیع‌ترین صورت‌ها کشته می‌شدند، هیچ گروه تروریستی در عراق و سوریه وجود نداشت. ولی حالا که 2 خبرنگار آمریکایی سر بریده می‌شوند، مقامات آمریکایی از گروهی که به اعتراف وزیر خارجه سابق آمریکا یعنی هیلاری کلینتون توسط خود آمریکا در منطقه ایجاد شده بود، احساس خطر کنند.

این همان تقسیم‌بندی شهروندان دنیا به درجه 1 و درجه 2 و درجه 3 و... می‌باشد که باعث می‌شود ارزش جان 2 نفر آمریکایی از ارزش جان 200 هزار سوری و آوارگی میلیون‌ها نفر بیشتر باشد.

این تناقض‌های آشکار در رفتار آمریکا باعث می‌شود که مدیر اسبق امنیت ملی آمریکا اعتراف کند که داعش سلاح جدید واشنگتن برای اجرای سیاست‌هایش در منطقه است. "ویلیام اودوم" که در دوران رونالد ریگان مسئولیت داشته است، افزود: آمریکا از تروریسم با تمام انواع آن برای مدت طولانی بهره برده است.

نابودی کردن زیرساخت‌های سوریه به بهانه حمله به داعش

جنگنده‌های آمریکایی تاکنون به بهانه مقابله با داعش بیش از 200 بار مناطق مختلف سوریه را بمباران کردند از جمله منازل مردم را بمباران کردند که دست کم 12 غیرنظامی در این حملات جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان غربی و منطقه‌ای آن‌ها پس از آنکه دریافتند حمایت آن‌ها از گروه‌های تروریستی نتوانسته دولت سوریه را به زانو درآورد، ائتلاف ضد داعش را طراحی کردند تا بتوانند خود مستقیماً به خاک سوریه حمله کنند و به عنوان اولین گام، زیرساخت‌های اقتصادی این کشور را ویران نمایند.

آقای دکتر ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز با اشاره به این نکته گفت: به جای مقابله اساسی با داعش، زیرساخت‌های سوریه مورد حمله قرار می‌گیرد.

در این حملات حدود 15 پالایشگاه و حلقه‌های چاه نفتی سوریه، توسط جنگنده‌های ائتلاف بمباران شد.

یکی دیگر از تناقضات ائتلاف علیه داعش به رهبری آمریکا، حضور کشورهایی مثل قطر، بحرین، عربستان سعودی، اردن و امارات و حمایت ترکیه از این ائتلاف است. کشورهایی که به طور رسمی از این گروه‌های تروریستی حمایت می‌کردند و سلاح و پول در اختیارشان قرار می‌دهند و پایگاه‌های نظامی خود را برای آموزش به نیروهای گروه‌های تروریستی در اختیارشان قرار می‌دادند . بیشتر نیروهای گروه داعش نیز دقیقاً از همین کشورها به سوریه و عراق اعزام‌شده‌اند.

تحلیلگران معتقدند حمله ائتلاف بین‌المللی به سوریه به بهانه مقابله با داعش موجب شده که تروریست‌های تکفیری به حملات خود علیه مواضع دولت سوریه شدت بخشند و امیدوار باشند که از حمایت بین‌المللی برخوردار شوند.

همین عملکرد آمریکا در سوریه باعث شد که در انتخاباتی که کمتر از یکسال پیش در سوریه برگزار شد، 73 درصد مردم سوریه در آن شرکت کنند و بشار اسد با کسب 88.7 آرا، بار دیگر رئیس‌جمهور سوریه شود و آمریکا نیز بار دیگر سیلی محکمی از دهان مقاومت در منطقه بخورد و خاورمیانه جدید نه با نظر آمریکا، بلکه با گفتمان مقاومت در منطقه رقم بخورد.


  • امیرحسین رفعتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی