صراط

تنها راه نجات از مرگ... "شهادت" است!

صراط

تنها راه نجات از مرگ... "شهادت" است!

ما هنوز شهادتی بی درد می طلبیم
غافل از آنکه شهادت را جز به "اهل درد" نمی دهند...

طبقه بندی موضوعی

مقاله ی حیا

جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۳:۳۴ ب.ظ

مقدمه

یکی از مهمترین اصول دین، تسلیم بودن در برابر احکام و دستورات الهی است.اما متاسفانه برخی جوانان و خصوصا قشر تحصیلکرده میگویند: ما باید فلسفه و دلیل هر حکمی را بدانیم تا آن را عمل کنیم. هرچه را که فهمیدیم عمل میکنیم و هرچه را که نفهمیدیم عمل نمیکنیم و در واقع میان دستورات خدا تبعیض روا میدارند و به فهم خود عمل میکنند، نه به دستورات خدا! در حالی که لازم نیست ما دلیل هر حکمی را بدانیم تا به آن عمل کنیم. همین که خدا را عادل و این حکم را از جانب او بدانیم، کافی است که به دستور او عمل کنیم. درست مثل عمل به نسخه ی پزشک که وقتی او را پزشک ماهری دانستیم، هرچه گفت عمل میکنیم، اگرچه دلیل دستوراتش را ندانیم.

قرآن تبعیض در احکام دین را نشانه ی افراد منافق دانسته، سخن آنان را چنین نقل میکند که میگویند:نومن ببعض و نکفر ببعض

نساء/150

محسن قراءتی

************************************************

سکانس اول
خدا پیامبرش را مامور میسازد تا به زنان مومن سفارش کند: 1- با ناز و کرشمه سخن نگویند.2- با حیا راه بروند. 3- پای بر زمین نکوبند. 4- مواضع زینت خود را برای مردان نامحرم آشکار نسازند. 5- از مختلط شدن با مردان بپرهیزند
احزاب/59
*
در آیه 33 سورۀ احزاب خداوند نیز می فرماید:

« اى پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که چادر خود را بر خود فرو پوشند. این مناسبتر است، تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نگردند. و خدا آمرزنده و مهربان است.»

براى جلباب که در این آیه آمده است، دو معنا ذکر شده است:

1- پوششى که سر و گردن و بالاتنه را مىپوشاند (مقنعه).

2- چیزى که تمام بدن را بپوشاند (چادر).

اگر کسى بتواند به شکل صحیح از چادر استفاده کند، مسلماً چادر حجاب برتر است زیرا حکمتهاى حجاب در چادر بیشتر یافت میشود، گرچه پوشیدن چادر واجب نیست. حجاب منحصر در چادر و حتى مانتو نیست، بلکه هر لباسى که غیر از وجه و کفین (دستها تا مچ) را بپوشاند و موجب تحریک و جلب توجه نامحرم نگردد کافى است
*

"نظر قرآن درباره ی دوست دختر
"

با دخترانی که روابط دوستی مخفیانه‌ای با دیگران داشته‌اند، ازدواج نکنید... «فانکحوهن باذن اهلهن و اتوهن اجورهن بالمعروف محصنات غیر مسافحات و لا متخذات اخدان»(مائده - 5) یعنی آنان را با اجازه خانواده هایشان به همسری خود در آورید. مهرشان را به طور پسندیده به آنان بدهید (به شرط آن که) پاکدامن باشند و زناکار و دوست گیران پنهانی نباشند.
درجایی دیگر می‌فرماید: با زنان پاکدامن مسلمان ازدواج کنید. خود نیز پاکدامن باشید، نه زناکار و نه آن که زنان را در پنهانی دوست خود بگیرید: «... ولا متخذی اخدان ...»نساء - 24
*
زیباتر از همه، امام حسین (ع) ـ آن کسی که زینب (س)، حیا را از مکتب او آموخت ـ فرمود: «لا حَیاءَ لِمَن لادِینَ لَهُ ؛

کسی که حیا ندارد دین ندارد !

«وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ ...»

و با وقار در خانه خود قرار گیرید و (در میان مردم) همانند ظهور (زنها) در دوران جاهلیت نخستین (با آرایش و زینت بدون رعایت حجاب) ظاهر نشوید

(بی حیایی ، بی حجابی و آشکار کردن زینت حرام قطعیست )

این دو مورد (یک حدیث و یک آیه) رو به اونایی گفتم که اخیرا متاسفانه مصاحبه کردن و گفتن کسی که حجاب مورد نظر قانون (همان اسلام) رو نداشته باشه دلیل بر عفیف نبودنش نمیشه !!

آقای عزیز در حرام خدا (بی حجابی) هیچ خیری نیست .... کسی که حجاب مناسب نداره یک عمل حرام انجام داده .... کسی نمیگه به خاطر این عمل کلا دیگه میره جهنم ولی کسی هم نباید بگه ایرادی نداره و اگر کسی حجاب نداشت هم عفیف هست و گناه نکرده !!!

عفت از جاده حیا میگذرد و حیا نتیجه اش می شود حجاب !!

********************************************************
سکانس دوم
این قسمت حرفم خطاب به کسایی هست که  به گمان خودسازی، ترک وظیفه میکنن...
خدا در قرآن میگوید: نشانه ی بهترین امت، امر به معروف و نهی از منکر است. 110/آل عمران
پیامبر(ص):امر به معروف و نهی از منکر کنید و نترسید؛ زیرا نه رزق شما قطع و نه مرگ شما نزدیک میشود.
آیه ی 17 سوره ی لقمان: امر به معروف و نهی از منکر نیاز به عزم و اراده ی قوی دارد؛لذا نباید این کار را بر اساس قهر و صلح مردم تنظیم کرد.
پیامبر(ص): به خدایی که جانم در دست اوست، از امت من گروهی از قبر برمیخیزند در حالی که در قیافه ی بوزینه و خوک هستند. این قیافه ها به خاطر آن است که آنان قدرت بر نهی از منکر داشته، ولی با گناهکاران سازش کردند.
********************************************************
سکانس سوم
یکی از ارگان های زیر نظر وزارت بهداشت، یه تحقیق از پسر و دخترهایی که دنبال رابطه ی آزادن، انجام داده بود. به نتیجه ی جالبی رسیده بود. در بالای 90 درصد پسرهایی که وارد این رابطه ها میشوند، دیدگاه جنسی خیلی قویتر از دیدگاه عاطفی بود. و در بالای 90 درصد دخترها، دیدگاه عاطفی خیلی قویتر از دیدگاه جنسی بود.
مولوی راجع به تاثیر حریم و حائل میان زن و مرد در افزایش قدرت و محبوبیت زن و در بالا بردن مقام او و در گداختن مرد در آتش عشق و سوز، مثلی لطیف می آورد: آنها را به آب و آتش تشبیه میکند، میگوید مَثَل مرد مَثَل آب است و مَثَل زن مَثَل آتش، اگر حائل از میان آب و آتش برداشته شود آب بر آتش غلبه میکند و آن را خاموش می سازد؛ اما اگر حائل و حاجبی میان آندو برقرار گردد مثل اینکه آب را در دیگی قرار دهند و آتش در زیر آن دیگ روشن کنند، آن وقت است که آتش آب را تحت تاثیر خود قرار میدهد،اندک اندک او را گرم میکند و احیانا جوشش و غلیان در او به وجود می آورد، تا آنجا که سراسر وجود او را تبدیل به بخار می سازد. می گوید:
آب غالب شد بر آتش از لهیب / ز آتش او جوشد چو باشد در "حجیب"
چونکه دیگی حایل آمد آندو را / نیست کرد آن آب را کردش هوا
شهید مطهری
*****************************************************
سکانس چهارم
در شهر مذهبی مشهد معلمی داشتیم که به ما نقاشی درس میداد و تازه روشنفکر شده بود و کمبودش را به سرعت جبران میکرد. مدلهایی که به بچه ها میداد تا از روی آن نقاشی کنند مدلهایی بود که پسر و دختری از بچگی تا دانشگاه و بالاتر با هم رفیق شدند و همدیگر را درک و انتخاب کردند و عشق به وجود آمد و بعد که دلیلش را میپرسیدیم میگفت:علت بدبختی ما آسیایی ها و علت پیشرفت اروپایی ها،این است که در اروپا دختر و پسرها مختلط زندگی میکنند و در کشورهای شرقی جدا از هم،و بنابراین منحط میشوند و ضعیف و ناآگاه و بعد عقده دار و مریض؛و این است که بزرگترین مسوولیت روشنفکر به نظر او، این بود که با این مساله مبارزه کند و زمینه را به نحوی فراهم کند تا روزی ما هم دبستان ها و دبیرستان ها و باشگاه ها و کلوپ های مختلط داشته باشیم و زن و مرد بدون هیچ مانع و قیدی با هم آمیزش پیدا کنند و بعد،آن وقت مثل اروپا میشویم!
{جنگ آزادی جنسی، که میبینیم ناگهان در آفریقا و آسیا و به خصوص جامعه های اسلامی علم میشود، به خاطر این است که این جنگ زرگری، جانشین جنگی بشود که باید بشود؛ و برای جلوگیری از یک مبارزه یی است که برای صاحبان قدرت درجهان خطرناک است؛ و آزادی جنسی که میدهند در ازای آزادی هایی است که نسل جوان میخواهد؛زیرا با سرگرم کردن او، اصولا دغدغه ی آزادی های دیگر را از عمق قطرت و ذات و وجدان و خاطره اش میبرند: "آزادی ((ته))، به جای آزادی ((سر))"! }
دکتر شریعتی
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/84029
بحران سقوط اخلاقی آمریکا به روایت آمار
آمریکا با فاصله بسیار زیاد در رأس کشورهای دارای بالاترین نرخ طلاق در جهان قرار گرفته است. بنا بر آمارها از هر ۱۰۰۰ آمریکایی ۴/۹۵ نفر تجربه طلاق را دارند. این در حالی است که میانگین نرخ طلاق در جهان ۳/۱ نفر به ازای هر هزار نفر است.
در سال ۲۰۰۸ یازده درصد از زنان آمریکایی به طور مداوم داروهای ضدافسردگی مصرف میکردند.
از هر چهار دختر آمریکایی یک نفر قبل از رسیدن به سن هجده سالگی مورد سوء استفاده جنسی واقع میشود. این رقم در میان پسران آمریکایی یک نفر از میان هر شش نفر است. این آمار در سال ۲۰۰۶ منتشر شدند و بر اساس آن هماکنون ۴۲ میلیون نفر در آمریکا در دوان کودکی خود مورد سوءاستفاده جنسی واقع شدهاند.
نرخ تجاوز به عنف در آمریکا بیش از هر کشور دیگری است. بنا بر آماری که توسط دانشگاه دادگستری جنایی آمریکا ارائه شده است میزان در هر سال تقریبا ۱۰۰/۰۰۰مورد تجاوز در آمریکا رخ میدهد که بالاترین میزان در بین کشورهای جهان است.
از سال ۱۹۷۳ تاکنون در حدود ۵۵ میلیون مورد سقط جنین در آمریکا ثبت شده است. این آمار اسفبار که از زمان قانونی شدن سقط جنین در آمریکا توسط دیوان عالی این کشور در سال ۱۹۷۳ تاکنون ثبت شده است توسط “کمیته ملی حق زندگی” (National Right to Life Committee) و “مؤسسه گاتماخر” (Guttmacher Institute) جمعآوری شده است. این امار به طور مستقیم از کلینیکهای سقط جنین اخذ شدهاند. در سال ۲۰۰۸ تعداد سقط جنین از مرز ۵۰ میلیون گذشته و احتمالا در سال ۲۰۱۲ به میزان تقریبی ۵۶ میلیون نفر خواهد رسید. نرخ سقط جنین به طور میانگین در هر سال ۲/۱ الی ۳/۱ میلیون مورد در سال است. نقطه جالب توجه اینجاست که مجموع تعداد سربازان کشته شه آمریکایی از جنگهای انقلابی آمریکا تا جنگ دوم عراق بالغ بر ۲/۱ میلیون نفر است.
***********************************************************************
سکانس پایانی
بعضی از پسرها(همون منور فکراشون) هرچی حجاب خانوم ها زننده تر باشه، بیشتر تشویقشون میکنن و به قول معروف مشتریشون می شن. وقتی هم یه نفر بهشون میگه که این راهش نیست، با اعتماد به نفس بالایی میگن که میخوایم زن آیندمون رو از همه لحاظ{!!!} امتحان کنیم تا در زندگی زناشویی آیندمون به مشکل نخوریم و جالبه که این امتحان کردناشون هم به یکی دو مورد محدود نمیشه... و طنز تلخش اینجاست که وقتی هم آدم ازشون میپرسه، حالا تکلیف اون کسی که امتحانش کردی و به دلت ننشست چیه؟؟؟!!! میگن که اون به درد دوستی می خورد. برای ازدواج مناسب نبود{!!!} آخرش هم وقتی تو این کارها ها غرق میشن، برای ازدواج، دنبال دختری میگردن که تا حالا با هیچ کسی، رابطه ی جنسی و عاطفی نداشته باشه.برای همین هم در به در از هرکی میرسه میپرسن: دختری که خوانواده و خودش مذهبی باشن سراغ نداری... حالا تکلیف اون دخترایی که امتحانشون کردی چی میشه؟؟؟!!!!! یعنی دقیقا اونا رو مثل یه دستمال کاغذی استفاده شده، میندازن دور. دختر با اون احساسات عاطفیه لطیفش، تبدیل میشه به یه موجود بی احساس و بی عاطفه. دقیقا مثل همون دستمال کاغذی که اولش لطیفه، ولی بعد از چند بار استفاده...
بعضیاشون هم که غیرت رو کلا خوردن و یه آب هم روش، میخوان کارهاشون رو، بعد از ازدواج هم ادامه بدن و به قول خودشون هر چند وقتی یه زیر آبی برن{!!!} و... نتیجش میشه اون آمار سقوط اخلاقی در آمریکا.
یه بار دیگه، سکانس های قبلی رو که واقعیاتی تلخ درباره ی رابطه های بین دختر و پسر هست، مرور کنید. واقعا مولوی مقایسه ی جالبی میکنه که مرد مثل آبه و زن مثل آتش. برای همین هم این مدل پسرها میخوان با برداشتن تریپ های روشنفکری(شما بخوانید منور فکری)، این مرز ها رو بردارن. چون این وسط کسی که بیشترین ضرر رو میکنه(هم برای دوران جوانیش و هم دوران ازدواجش) زنه! خواهران عزیز! خودتون رو ارزون نفروشید!
و نکته ی جالبش اینجاست که متاسفانه بعضی از همین خانم هایی که حجاب زننده ای هم دارن،خیلی خوشحال، مدام تو جمع دوستاشون تعریف میکنن که مثلا امروز 5 تا پیشنهاد داشتم! اون روز دیگه 10 تا و... از این به بعد، خطاب به این مدل خانم های پرافاده خواهیم گفت:
جنسِ اَرزون، مشتری زیاد داره!

گرد آورنده و نویسنده: امیرحسین رفعتی

نظرات  (۱۲)

  • سید مرتضی موسوی نژاد
  • سلام سکانس ها چینش عالی داشت و البته مطلب بدون لینک ادامه ی مطلب باشد بهتر باشد.از نظر محتوا نیز تامل برانگیز بود.
    پاسخ:
    ممنون
  • مجتبی مرادی
  • آمار جالبی بود
    پاسخ:
    به قول یه بنده خدایی خوبه این آمارا رو، آدم بزنه تو دهن این غرب زده ها!
  • نوید ابراهیمی
  • میشه گفت خوب بود اما چند تا نکته:
    1- میخواستی فلسفه حجاب رو اثبات کنی؟
    2-اگه پاسخت بله باشه که طبق ایه قران اثبات میشه و اگه کسی مسلمون باشه طبق کلام خدا باید رعایت کنه و اصلا نیازی به گفتن پیامدهای بعدش نیست
    3- به نظر من اصل موضوع چیز دیگه ای ... حجاب اجباری تو جامعه !... چیزی که مبهمه اینه و به نظرم بهتر بود به این میپرداختی .... ایا خداوند دستور به حجاب اجباری تو جامعه دادن؟؟... اگر مسلمونی حجاب رو تو اجتماع رعایت نکرد حاکم اسلامی این حقو داره که باهاش برخورد کنه؟.... حجاب نمیتونه مثل نماز باشه یعنی اینکه کسی که نماز نمیخونه باهاش برخورد نمیشه ولی واسه حجاب بالعکسه.... ایا حجاب یه قانون اجتماعی حساب میشه؟

    پاسخ:
    درود! مشکل ما همینه که خیلی ها پیامدهاشو نمیدونن. یعنی دقیقا یکی از فتنه های زمان ما همینه/ مسلمون با مومن خیلی فرق داره. خیلی ها تو دین سلیقه ای عمل میکنن؛ یعنی برداشت قالبی میکنن که من تو مقدمه گفتم که چقدر بده.
    یکی از عاملای مهم و به نظر من عامل اصلیه اینکه ما تا حالا، به جاهایی که میخواستیم برسیم، نرسیدیم، همین آدما و همین غرب زده ها هستن. حالا من به زودی حرفای آیت الله خامنه ای و دکتر شریعتی و شهید مطهری رو در این مورد، اینجا میزارم.
    به نظر خودم این مقاله تمام قشر زنان از بی حجاب تا با حجابش رو در نظر میگیره. هم باعث میشه که اونیکه حجاب داره، به حجابش افتخار کنه. هم اونی که حجاب نداره بفهمه که چه کسایی دارن شستشو مغزیش میدن و آخر راهی که داره میره، کجاست.
    همون نماز نخوندن هم، اگه آدم بخواد تبلیغ کنه، باهاش برخورد میشه. اسلام همونطور که دلش واسه فرد میسوزه، دلش برای اجتماع هم میسوزه. حالا فرد مهمتره یا اجتماع؟؟؟!!!! اسلام میگه این بی حجابی چه نتایج بدی داره... حالا خوشبختانه کسایی هم که به قول خودشون تا ته آزادی رفتن(آمریکا رو میگم)، نتیجشو دیدن. راه خطا را آزمودن خطاست!
  • حانیه بیجاری
  • واقعا عالی بود .متشکر
     
    پاسخ:
    ممنون از مطالعتون. نظرات دفعه پیشتون خیلی کمکم کرد. ممنون!
  • مجتبی مرادی
  • سلام من با نظر نوید مخصوصا اون شماره 3 خیلی خیلی موافقم . هیچ کس نمی تونه واجب بودن حجاب رو نفی کنه. بحث اجتماعیش مهم است
    پاسخ:
    مشکلمون همون اقلیتی هستن که در جواب نوید توضیح دادم. حجاب اجباری یه بهانه است. تنها راه مقابله با این منورفکرها، همینه که روش خودشون رو نقد کنی و بگی که جواب نداده. وگرنه تجربه زیاد بنده(میگم زیاد، دلیل داره) میگه که این بحث ها فایده نداره. بعد از کلی بحث به بنده خدا ثابت میکنی که ماست سفیده، بعد میگه قبول ندارم. 3 ماه تابستون قبلی من و نوید با یه گروهی(پسرای منور فکر) از همین بحث ها میکردیم. 3 ماه! دریغ از اینی که حتی یکیش نتیجه بده.
    میگن راه حل اسلام غلطه! خیلی خوب. شما راه حل بهتر ارائه بده.یگو بهترین راه همینه.
    حالا درباره ی حجاب نمیخوام صحبت کنم. ولی اسلام دستورایی داره که از بین بد و بدتر و بدترین، بد رو انتخاب میکنه.یعنی میشه بهترین انتخاب. مثل همین شبهه ی برده داری در قرآن که فکر کنم دکتر سروش مطرح میکنه و پاسخ هم داده شده... خلاصش اینه...
    اصلا ارسطو میگه حکومت و دولت بدون برده داری نمیشه. قرآن اینو قبول نمیکنه؛ ولی اولش هم نمیاد بگه، برده داری کلا ملغی. چون کلی برده، یکدفعه میاد تو جامعه. با احکامی که صادر میکنه، کم کم این برده ها رو آزاد میکنه(مثلا روزه نگرفتی 60 تا آزاد کن و...) تا اینکه تا زمان صفویان کاملا برده داری برداشته میشه و الآن هم مراجع حروم کردن. حالا هرکسی که فکر میکنه راه حل بهتری داره که به این قشنگی همه ی جوانب رو در نظر بگیره، راه حلشو ارائه بده. برای همین قرآن همه ی مخالفاشو به مبارزه میطلبه که اگه تونستید یه آیه مثل قرآن بیارید.
  • مجتبی مرادی
  • البته زمانی حجاب به عنوان قانون اجتماعی شناخته خواهد شد که جهان بینی و روح حاکم بر جامعه مطابق اسلام  ناب شود و... و توصیه من بیشتر به تو این که بری توی مسئله و یافتن  یک راه حل واسه این.
    پاسخ:
    کلی جواب نوشتم. یهو دیدم پاک شده. خلاصش این بود که باید اسلام ناب به مردم معرفی بشه. صدا و سیما خیلی نقشش مهمه. هرکدوم از ما هم باید وظیفمون رو درست انجام بدیم.
    همین ماهواره ها و اینا هم به معنای واقعی کلمه شستشو میدن مغزای بعضیا رو.
    وظیفه ما هم همینه که تا جایی که میتونیم این منورفکرها رو رسوا کنیم... چون خیلی هاشون دریغ از یکم انصاف. یعنی با دختر مثل یه حیوون برخورد میکنن... یعد میان شعار آزادی زن و دفاع از حقوق زنان و فمینیست و این چیزا سر میدن.
    مخصوصا وقتی دخترا بعضی واقعیت ها رو میبینن، خیلی روشون تاثیرگذاره. یعنی دیدم که میگم. تو وبلاگ گفتم چند جا که واسه بعضیا این مقاله رو خوندم، نتیجه های عجیبی دیدم.
    رو اون پسرای منورفکر که کلا تاثیر نمیذاره. چون با همچین چیزایی، نونشون به شدت آجر میشه...
  • مجتبی مرادی
  • شما همون ماهواره رو ببین که صبح تا شب نمیاد سخنرانی بزاره که ایران بد اسلام بد

    ابزارهای هنری زیادی داره که  کلی فکر خوابیده. مشکلی که ما داریم اینه که کسایی که میرن طرف هنر به دلیل فضای بدی که در اثر جریانات فکری غرب زده ای که وجود داره آخر حل میشن داخلش. برای اینکار باید همون طور که به طور مثال ما روی اقتصاد اسلامی کار می کنیم برای ایجاد یک تمدن اسلامی باید رسانه اسلامی تاثیر گذار تعریف و عملیاتی شه و یا سینمای اسلامی باید تعریف بشن مبانیش نوشته بشه و شیوه عملکردش بیان بشه و عملیاتی بشه تا بتونیم مثل غربی ها که رفتن ابتدا بحث علوم انسانی رو ایجاد کردن و اون ها را گسترش دادن. ما بتونیم حرف اسلام رو گسترش بدیم. چون برای اینکه جامعه ابتدا حجاب رو به عنوان قانون و وظیفه اجتماعی قبول کنه نیاز به این داره که جامعه روح و افراد جامعه جهان بینی توحیدی داشته باشن که امروز با رسانه ها این کار امکان پذیراست.اون موقع نیاز نیس که بری تک تک با افراد به قول تو منورالفکر ها بجنگی. ما بچه مذهبی ها کسایی که استعداد خوبی دارن و صاحب کرسی تفکرن میرن مهندسی مثل همین انجمن خودمون که 80 درصد شورای مرکزی مهندسی بعد این حرفای که تو و امثال من میزنیم محدود میشه به دوره دانشگاه.و میمونه واسه خودمون.

    یه کم وظیفه محور بشیم هم خوبه و زندگی و آینده شغلی بر اساس وظیفه باید انتخاب شه  ....

    رهبری توی خراسان شمالی وظیفه و رسالت اصلی جوانان رو مشخص کردند:
     وظیفه شما جوانان تحقق بخش نرم افزاری تمدن اسلامی یعنی سبک زندگی است. 

    ایشان خیلی گلایه داره از این که چرا کار نشده توی این زمینه...   

    سرت درد گرفت خیلی چرت گفتم.
    پاسخ:
    البته خیلی جالب و بنیادی گفتی. یعضی وقت ها لازمه آدم تک تیرانداز باشه مثل شهید مطهری. بعضی وقت ها هم لازمه پایه ای کار بشه، مثل علامه مصباح. اصلا قصدم این نیست که بگم کدوم بهتره یا کدوم بدتر. جفتش در شرایطی خاصی به کار میاد و مکمل همدیگه است.
    اینجا بیشتر قصدم تک تیراندازی بود تا ارائه ی راه حل های پایه ای؛ وگرنه حرفایی که گفتی، قضیه رو پایه ای درست میکنه. ولی برای کوتاه مدت، به نظر خودم و مشاهداتم، این مدل مقاله ها خیلی کمک میکنه.
    مثلا فکر کن تو یه منطقه ی دورافتاده ای یه نفر تشنش میشه. اولین کاری که آدم باید در کوتاه مدت در این مواقع بکنه، رفع تشنگی اونهاست؛ ولی در عین حال باید برای بلند مدت، به فکر برنامه باشه برای لوله کشی به اونجا. این مدل مقاله ها،بیشتر تو کوتاه مدت تاثیر میذاره...
  • نوید ابراهیمی
  • امیرحسین درخواستم ازت اینه که تو نوشته بعدت بری دنبال اثبات الزام حجاب در جامعه و البته اثبات به شیوه مستقیم!...یعنی میخوام با این دید که اگه حجاب نباشه چی میشه نری جلو و مستقیم ثابت کنی.... واسه این کارم بهت توصیه میکنم حجاب رو در زمان پیامبر بررسی کنی ... دنبال منابع معتبر باش
    یاعلی
    پاسخ:
    یه چیزی شنیدم که زمان پیامبر هم، زنان یهودی نمیتونستن بی حجاب در جامعه ظاهر بشن. منبعش رو پیدا کنم، میذارم اینجا

    باسلام مثل همیشه مقالت خوب بودوتاثیرگذار ولی روی آدمایی که مسلمانن و تاحدی مقید. یه چیز باید بگم اونم اینه که از این حرفاو آمارا زیاد زده شده راستش گوش مردم از این حرفاپره میدونم تنها وباامکانات کم نمیشه کارای بزرگ کرد واین کارای کوچیک  مقدمه ای برای کارای بزرگه یه چیز میگم فقط به عنوان درد دل:داداشم وقتی ماهواره اینقدر تبلیغ برهنگی میکنه اونم نه اینکه همین طوری بگه بیان بی حجاب شین بلکه باقشنگ نشون دادن گناه اول مانتوهایی رو مد میکنه که بلند وتنگن وباهاشون ساق باید بپوشن چون شلوار بهش نمیاد بعد کم کم کوتاه میشن وهمچنان ساق، درعین حال آستین ها به بهانه گرما کوتاه میشن که تو زمستون هم مایه خنکی باشن و... صدا وسیمای ما چی میکنه هیچی فقط خودشونو کشتن یه فیلم درست کردن به اسم شاید برای شما... که کپی برداری از کلید اصراره اولشم که ببینی آخرشو میتونی حدس بزنی

    میترسم کمکم طوری بشه که کلن خانوما...بشن و نشه دیگه رفت توخیابون اونا هم واقعا همین قصدو دارن و یه همچین فکرایی پشت سر کاراشونه از یکی شنیده بودم که ایرانی ها قبل از اسلام هم حجاب داشتن وبه هیچ عنوان نمی شد حجابشونو گرفت  درکل منظورم اینه که باید بفهمیم اولا چه طور اونا ملتی که راضی به مرگشون میشدن ولی حجابشونو کنار نمیذاشتن چطور راضی شدن اینقدر  پست بشن ومنتظره  مدی بشن که از اون طرف بیاد فرداش همون بشن تا با مهندسی معکوس بهشون ضربه  بزنیم

    اونا میان فیلم درست میکنن واسه برهنگی ما هم فیلم درست میکنیم مادرانه،خروس اصن ربطی به ماه رمضون دارن نه خودمنیم دارن؟

    ببخش پر حرفی کردم دلم خیلی پره ولی نه وقتش هست نه حوصلشونه...

    بازم ممنون به خاطر پست پر محتوات

    اینم به عنوان شوخیای کلک همه رو به جون هم انداختی مقاله خودتو کامل کردی به این میگن چی سوئ استفاده بهینه؟

    پاسخ:
    درود! حالا برای ماهواره و این چیزا تا 2 3 روز دیگه، یه پستی میذارم.انتقادات به صدا و سیما و سینما رو هم شدیدا قبول دارم...
  • سید مهدی حاجی آبادی
  • سلام
    خوبی مردی در حال شدن؟در مورد متنی گذاشتی حرف های خوب زیاده فقط میگم مرسی

    پاسخ:
    قربونت! خوبم.
    فارسی را پاس بداریم. ممنون و متشکر
    سلام آقای رفعتی

    عالی بود.کاملا موافقم.

    فلسفه ی از بین بردن حجاب و کم رنگ کردن عفاف،موضوعیه که ایالات متحده و کشور های اروپایی سالانه میلیاردها دلار براش خرج میکنن.امیدوارم خدا در برابر این همه تبلیغات کذب و دروغ،بهمون معرفتی عطا کنه تا راه درست رو گم نکنیم.
    پاسخ:
    درود بر شما! ممنون.

    البته آقا هم میگن که در مسئله ی زن، اونا یه جوری تبلیغ میکنن که انگار از ما طلبکارن. البته ما هستیم که در مسئله ی زن از اونا طلبکاریم.
    سلام. 
    امیر جان خسته نباشی... 
    البته دید خیلی جدیدی نبود ولی واقعن خیلی از وقتامشکلمون عدم همین بحثاس
    حتمن اون قضیه تاریخی رو پیگیری کن

    پاسخ:
    هماهنگه! باشه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی